Leren zeilen

Heeft u nog geen zeilervaring? Schroom dan niet. Onze instructeurs leren u graag de kneepjes van het vak.

Zeilen zonder ervaring

Varen in een open kielboot of kajuitboot?

Vrijheid ervaren kan nergens beter dan op het water. Heeft u weinig of geen ervaring dan kunt u nergens beter terecht dan bij onze zeilscholen.

U geeft aan wat u wilt leren of in wat voor type boot u wilt varen en onze instructeurs kunnen een les op maat aan u aanbieden. U kunt bijvoorbeeld een cursus nemen in een kielboot zoals een Polyvalk. Wilt u leren varen op de grotere meren zoals het IJsselmeer of in Zeeland dan kunt u ook lessen in een kajuitzeiljacht.

Zeilen in een open boot

Wilt u goed leren zeilen in een stabiele maar toch snelle boot dan is een Polyvalk de ideale kandidaat.

Een Polyvalk, afgekort Valk of een Randmeer zijn ideale boten om in te leren zeilen. U kunt er prachtige toertochten mee maken. Beide open boten hebben bovendien een zelflozende kuip zodat u altijd droge voeten houdt, mocht er een beetje water binnenboord komen.

"Onze eerste zeilles is erg goed bevallen. We dachten altijd al dat het leuk was maar nu we het hebben ervaren is het nog veel mooier. Nederland is prachtig vanaf het water!"

Familie Rusticus en familie De Vries

Zeilen in een kajuitboot

Een comfortabele trip maken doet u in een kajuitboot. Ook hierin hebben onze zeilscholen tal van mogelijkheden.

Zeilen op groot vaarwater zoals het IJsselmeer of de Zeeuwse Delta wateren is een ware belevenis. Tijdens de lessen leert u alle facetten die van belang zijn om vertrouwd met een kajuitboot het water op te gaan. Zoals:

• Zeilklaar maken
  • Bediening van het roer en de zeilen
  • Aanleggen
  • Motor manoeuvreren
  • Over stag gaan
  • Gijpen
  • Navigeren.

Aan het eind van de cursus is het ook mogelijk om een diploma te krijgen dat voldoet aan de eisen van de Commissie Watersport Opleidingen (CWO). Dan weet u dat het goed zit. Al onze lessen verlopen in een ongedwongen sfeer maar wel op een professionele manier onder begeleiding van goed opgeleide instructeurs.

Zeilen bij de Ulepanne

Een impressie van zeilen bij zeilschool de Ulepanne in Balk. De beelden zijn gemaakt in Augustus 2012 en de boten die het meest in beeld komen zijn: de Keus 22 en de Polyvalk. En net na een overstag springt er ineens een vis door het beeld.
Meld je aan

Ook leren zeilen op een open kielboot of kajuitboot?

Wil je ook leren zeilen op een open kielboot of kajuitboot? Meld je dan aan voor het komend seizoen, maar wacht niet te lang anders zijn de mooiste plekjes en tijdstippen al weer weg! Wij hebben de beste zeilscholen van Nederland voor je een rij gezet.