Zeilinstructeur worden

Instructeurs bij HISWA vaarscholen zijn de beste van Nederland. Wil je hierbij horen?

Zeilinstructeur al vanaf 16 jaar

Heb je veel ervaring als zeil of surfer en lijkt het je leuk om je passie over te brengen. Kom dat dan één van de instructeurteams versterken! Maak een selectie van de zeilschool die je het leukste lijkt en neem contact met hen op.

Al vanaf 16 jaar kan je meehelpen als hulpinstructeur! Na het volgen van een opleiding kan je vanaf je 16e worden opgeleid tot zelfstandig instructeur. Natuurlijk word je beoordeeld op je het in je hebt om goed les te kunnen geven. Maar enthousiasme en open staan voor tips is natuurlijk al de helft van het werk!

Ben je leergierig, vind je het leuk om je kennis over te dragen en ben je bereid meer te leren neem dan contact op met één van de top HISWA zeilscholen.

Ieder jaar zijn de HISWA-zeilscholen op zoek naar nieuwe instructeurs en instructrices. Heb je zeilervaring en geniet je ervan om je kennis over te dragen neem dan eens contact op met een van onze zeilscholen. Na een instructeursdag weet je of je geschikt bent om zeilinstructeur te worden. Er verschillende niveaus. Je leert er niet alleen veel van maar hebt ook veel lol met je mede-instructeurs en.... je bent bezig met je favoriete sport op het water in een zeilboot of op een surfplank.

"Ik wilde al jaren zeilinstructeur worden en nu krijg ik die kans bij één van de beste HISWA zeilscholen. Ik begin als hulpinstructeur maar kan snel doorgroeien naar volwaardig instructeur. Ik heb er veel zin in."

Petra, 17 jaar

Instructeurniveaus

Bekijk hieronder de verschillende instructeur niveaus. Neem vervolgens ruim voor het vaarseizoen contact op met je favoriete zeilschool. Hoe eerder hoe beter.

• Hulpinstructeur

Vanaf 16 jaar kan je bij ons de opleiding volgen om tijdens de zeillessen of surflessen voor kinderen te assisteren. Zwemvesten pakken, de kinderen het water op brengen, meehelpen met de avondprogramma’s en al in kijkje in de keuken van het lesgeven nemen. Dit is de ideale opstap naar het zelfstandig instructeursschap.

• Zeilinstructeur niveau 2

Heb je je CWO 3 al behaald of kan je deze tijdens onze trainingen nog voor de zomer halen en volg je de opleiding, dan kan je starten met stagelopen en als je deze afrond met de theorie en praktijktest dan ben je zeilinstructeur niveau 2.

• Zeilinstructeur niveau 3

Als je eigen vaardigheid al op een hoger niveau is dan kan je bij ons je eigen vaardigheid CWO 4 halen. Na meerdere weken lesgeven en het bijhouden van een portfoliomap kan je dan ook een theorie en praktijktest afleggen waarna je zeilinstructeur niveau 3 kan worden. Je bent dan in staat om volledig zelfstandig een programma te draaien.

• Zeilinstructeur niveau 4

Heb je na het behalen van je eigen vaardigheid 4 nog veel getraind, heb je veel weken op de zeilschool meegelopen dan kan je door trainingen te geven, te begeleiden en mee te werken aan de opleidingen van de zeilschool dan kan je zeilinstructeur 4 worden.

• Nog geen CWO diploma’s en wel zeilinstructeur worden?

Eigen vaardigheid CWO 3 is bij ons geen eis om in te stappen, met veel zeilervaring en onze trainingen zorgen wij samen dat CWO 3 zo snel mogelijk behaald kan worden.

Meld je aan

Ook zeilinstructeur worden?

De beste instructeurs vind je bij de HISWA erkende zeilscholen. Wil je ook instructeur worden? Meld je dan aan voor het komende seizoen!